Najlepsze głośniki podłogowe, jakie wybrać?
12 lutego 2021Wieże lub głośniki podłogowe to sprzęt, który może poszczycić się wieloletnią tradycją. Głośniki podłogowe dzięki swojej uniwersalności sprawdza się zarówno w zestawach teatralnych...
Obecna sytuacja na świecie okazuje się być czasem testowym dla dostawców usług komunikacyjnych (CSP), ponieważ stoją oni przed wieloma nowymi wyzwaniami. Główne z nich to..:
Chociaż powyższe może być prawdziwym problemem dla wielu CSP, jest to również szansa na rozwój i poprawę, ponieważ istnieje sposób na rozwiązanie tych problemów - adopcja chmury.
Operatorzy sieci komórkowych nawiązali już wiele relacji handlowych w branży, a tym samym są jednym z kluczowych graczy w przyjmowaniu chmury. Publiczni dostawcy usług w chmurze prawie nie stanowią konkurencji, jeśli OSK działają jako broker chmury, który może zaoferować wartość końcową i pełną usługę przy znacznie lepszych doświadczeniach użytkownika i większej personalizacji.
Po pierwsze, istnieje wiele wewnętrznych korzyści z przyjęcia Cloud.
Przejście od tradycyjnego modelu CapEx heavy do wprowadzenia nowych usług opartych na OpEx poprawia TCO i przenosi wiele zagrożeń związanych z nową ofertą z dala od operatora.
Pozwala to osiągnąć sprawność biznesową i znacznie skraca czas wprowadzania na rynek nowych usług. Realizuje się to nie tylko poprzez szybszy i znacznie bardziej zautomatyzowany rozwój, testowanie i produktalizację, ale także poprzez otwarcie się na więcej dostawców zewnętrznych, którzy nie są może ekspertami w zakresie SS7 i Diameter, ale ekspertami w zakresie monitoringu ruchu IT i rozwiązań bezpieczeństwa, dostarczając wysokiej jakości rozwiązania szybciej niż kiedykolwiek widziane w zamkniętym środowisku MNO.
Obecnie typowy operator ma dziesiątki (jeśli nie setki) różnych dostawców sprzętu i oprogramowania, dostarczając specjalistyczne platformy dla danej części sieci. Na szczęście czasy ATCA się skończyły, a większość pracy w centrach danych CSP odbywa się obecnie na standardowych architekturach IT.
To jednak nie usunęło problemu, a po prostu przesunęło go o jedną warstwę w górę.
Teraz, przy zakupie nowego NFV od określonego dostawcy, CSP są powiązane z jego NFVI, MANO itp. nawet jeśli teoretycznie powinny być zdolne do obsługi wielu dostawców. Nawet jeśli teoretycznie powinny być zdolne do współpracy z wieloma dostawcami. Z drugiej strony, jeśli CSP uruchamiają swoje vMME na AWS, używają wszystkich standardowych i znanych narzędzi do wdrażania, zarządzania i monitorowania. Można również zaobserwować wszystkich głównych dostawców, którzy już współpracują z dostawcami chmury i przygotowują swoje elementy sieci do uruchomienia w chmurze.
Z punktu widzenia biznesu zewnętrznego, przyjęcie chmury zapewnia kilka istotnych możliwości.
Słychać już szepty w lobby konferencyjnym, że "krawędź jest nową chmurą" i myślę, że jest w tym wiele prawdy.
Obecnie prawie każdy duży biznes rozważa przejście (przynajmniej częściowo) do publicznej chmury obliczeniowej - korzyści są oczywiste. W zeszłym miesiącu niektórzy z głównych dostawców musieli "racjonować" swoje usługi z powodu rosnącego popytu. Przewiduję, że krawędź, dzięki Multi-Access Edge Computing i szerszemu zastosowaniu 5G, będzie kolejnym najbardziej poszukiwanym zasobem.
Architektura systemu cache'owego serwerów Mobile Edge Computing (MEC).
Istnieje wiele nowych przypadków użycia biznesowego, które są uruchamiane z małymi opóźnieniami i blisko platformy użytkownika końcowego do hostowania aplikacji. Widzę tu wielką synergię pomiędzy MNO (doświadczonym w RAN, 5G i ogólnym utrzymaniu stacji bazowych) i publicznym dostawcą chmury, który przynosi bardzo efektywny sposób odsprzedaży pojemności obliczeniowej wielu użytkownikom w trybie samoobsługowym. Wyobraźmy sobie, że deweloper wdrażający swoją aplikację nie dokonuje wyboru między Frankfurtem a Londynem, ale wybiera konkretny obszar, w którym jego aplikacja powinna działać, co czyni ją prawdziwie rozproszoną usługą.
Operatorzy telefonii komórkowej mają już ogromną bazę klientów, ponieważ dosłownie każda firma potrzebuje telefonu i abonamentu komórkowego. Ponadto, w każdym mieście w kraju istnieje ogromna sieć fizycznych punktów usługowych. Jest to znacznie wygodniejszy sposób dostarczania usług informatycznych E2E na skalę, a także bardzo atrakcyjny dla dostawców chmury publicznej, jeszcze bardziej rozszerzający ich zasięg.
Doświadczenie użytkowników jest o wiele większe, jeśli klienci mogą udać się w jedno miejsce, kupić telefony, abonament na oprogramowanie biurowe, abonament w chmurze, automatyczne call center w chmurze i silnik przewidywania sprzedaży, umieścić to wszystko na jednym rachunku (a w przypadku problemów, mieć jeden punkt kontaktowy). Takie podejście pozwoliłoby również na wprowadzenie rozwiązania specyficznego dla branży, czyli IT fabryki mebli, zawierającego wszystkie niezbędne usługi, dostosowane do potrzeb biznesowych ukierunkowanego pionu.
MNO's mają wiele usług opartych na oprogramowaniu, które świadczą dla abonentów, od prostych korporacyjnych VPN's głosowych do platform IoT, dedykowanych do monitorowania rurociągów naftowych. Wszystkie z nich są bardzo cennymi elementami IP. Migracja ich do chmury nie tylko daje typowe korzyści wymienione na początku tego wpisu, ale również pozwala na spakowanie ich i udostępnienie w chmurze rynkowej dostępnej dla innych.
Mały operator z kraju rozwijającego się nie byłby w stanie zainwestować w budowę takich rozwiązań, ale mógłby skorzystać ze stabilnego i sprawdzonego produktu dużego gracza dostępnego dla niego za jednym kliknięciem. Generuje to nowy strumień przychodów, który mógłby pokryć koszty migracji i uczynić ją "darmową".
Chociaż lista wyzwań może wydawać się przytłaczająca dla jednej organizacji, przyjęcie chmury może rozwiązać większość problemów i zapewnić pewną wartość dodaną.
Ostatecznie, obecne kwestie bardzo często działają jako punkt wyjścia do zmian, które przyniosą korzyści przez wiele lat.
0Komentarze